Kulan

Alla inlägg under september 2010

Hej!


Ikväll har vi haft Påverka med Påtår möte, här är lite som vi pratat om.


Cafét

Vi har ny valuta, pengar istället för kulor. Alltså 1 kula = 10 kr. Ni som har intjänade kulor sen tidigare kommer dom att brinna inne efter höstlovet så se till att hitta på något innan dess.


Jobbar du ett pass eller mer ska du hela tiden befinna dig i cafét för det är du som har ansvar för allt material som är i köket. Vi kommer alltså inte heller skaffa en plingklocka.


Höstlov

Idéer som kom upp var Bakkväll, spa-och hälsokväll och bowling. Har ni fler idéer kontakta en ledare.


övernattning

Den 15/10 kommer det att vara övernattning för ungdomarna. Lappar kommer att komma så ni kan anmäla er. 20 platser och det är först till kvarn som gäller.


Bloggtävling

Vi kommer att anorndna en till bloggtävling. Är du sugen på att sitta med i en jury eller vara med och bestämma hur tävlingen kommer utformas prata med Jessica eller Jenny.


IKEA

Jessica och Linda åker till IKEA på onsdag nästa vecka. Har du förslag på vad vi ska köpa in till gården prata med oss så fort som möjligt. önskemål som kom upp var att skaffa en soffa i datarummet och köpa in ett skohorn.


nästa möte är torsdag 14 okt.


Kram Jessica och Agnes

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 30 september 2010 20:32

   Mr N is in da house!


Hur länge har du bott på Lidingö?

- Hela mitt liv.


Hur har det speglat dig till den du är idag?

- Det handlar nog inte så mycket om Lidingö utan det är nog mer mina vänner som format mig till den jag är och det umgänget jag har haft. Det har både varit bra och dåliga umgängen som både har lett mig in i dåligheter och umgängen som fått mig ur dom.


Vad är det bästa med att bo på Lidingö som ungdom?

- Det bästa är att jag är uppvuxen här och jag känner mig på så sätt hemma här och hittar överallt vilket jag upplever som en trygghet. Och det är även en ö vilket gör att det flesta är här på kvällar och helgar.


vad är det sämsta med att bo på Lidingö?

- Det är om du kommer till en annan förort till Sthlm så blir du stämplad direkt som snobb fast jag inte alls är det.


Tack för mig vi hörs om en vecka!


Kram Mr N (en av Kulans coolaste besökare)

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 30 september 2010 14:44

Hej!


Ikväll kommer det att vara vårat sk. gårdsråd som vi kallar för Påverka med Påtår. Här har du möjlighet att få din röst hörd och vara med och bestämma vad vi ska göra, köpa in till Kulan osv.


Ikväll kommer vi bla. att diskutera höstlovet, cafét, trivsel, övernattning, bloggtävling mm. och självklart är du välkommen att lämna in punkter du vill att vi ska ta upp också.


Och självklart blir det lite fika med påtår.


Vi ses ikväll!


Kram Jessica, Linda och Agnes

Ikväll var det sjukdom bland personalen...så tyvärr stänger vi för kvällen!

  

DOCK skall upprepas att vi haro öpplo imorgon kvällos igenos!


Ses!


/Kulan

Tjenixen!


Just nu ser vi på Idol  här på Kulan och myser i soffan!

Tidigare i kväll har vi haft ett möte om trivsel , vilka regler som ska gälla, det kommer att läggas ut senare på bloggen!!


En skön Kulan-kväll helt enkelt.

Peace!!!!


      


I dag kom våra efterlängtade femmor tillbaka efter en två dagars utflykt vid Hustegaholm!

Det hade varit en frusen natt och lite sömn men de små liven var tappra och kom ändå till Kulan i dag! Roligt tyckte vi!


Nu spelas det Nintendo, ritas i hobbyn och en del annat Kulan mys!

  


Tjingeling/Jenny 

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 27 september 2010 21:03

Kidsen såg förvånade ut när Fredrik och Jenny maxade Super Mario Bros.

Kommentarer under kvällen:


-"Vadå, fanns det TV när ni var små?"

-"Finns det bara två knappar på handkontrollen"

-"Vem f*n är Mario, är han ny på Kulan?"

-"Får jag prova? J*vlar, det känns 80-tal!"


Annars så har kvällen fyllts av glada och pigga kids. Som studsat runder likt gummibollar.

Dock är bilderna från kvällen ruggit missvisande.

Där äts det mest pizza och provas NES (född efter 1995 så får du Googla NES)


Emma avnjuter en rejäl Billys.

En bild säger mindre än tusen ord

Im in da house. Take my pic!!!!

David försöker bemästra två knappar och ett styrkors.

 

I morgon kör vi som vanligt, öppet 17-21.30

Missa inte dansen med Michelle...

 

Sov gott önskar

Jenny och Fredrik

 

PS. kanske får tillägga att Fredrik klarade ut hela (HELA) Super Mario Bros.

Fråga om ni vill se någon gång...

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 27 september 2010 16:25

Full fart på Kulan, Hamza fick tillgång till en av våra kameror.

Självklart blev det en del bilder (132 stycken för att vara exakt) med blandad kvalité.


Eftersom jag känner för att vara lite EGOn idag så kommer här en bildserie från min dag.

   

"mmm knäckebröd"                  "kolla Jessica vad stark jag är"    "ett bevis till på min naturliga råstyrka"

                          

             Många har tänkt tanken, är han gjord av Godis? Jessica provade, det skulle hon inte gjort!


Men så ego är jag inte så jag kastar in några fler bilder från vår trevliga eftermiddag.

Jessica tyckte borden var i behov av rengörning.

Nintendo 8-bitar gick varm.  

Jenny visar att hon är född på 80-talet.

Mohammed tyckte vi var retro, han lekte hellre med sin iPod Touch.

Nu ser vi fram emot en schysst kväll med bra drag och NES!

Presentation


Fritidsgården med multimediaprofil

Omröstning

Upplever Du att du har inflytande över Kulans verksamhet?
 Ja, massor.
 Ja, ganska mycket.
 Ja, ibland får man tycka till.
 Nja, inte så mycket.
 Nej, inte alls.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Superfriday 2011

NÄSTA:

27 maj
10 juni
17 juni
Kom ihåg att komma med tips om vad du vill göra dom kvällarna!!!

Gästbok

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards