Kulan

Alla inlägg under oktober 2010

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 12 oktober 2010 21:05

Hej bloggen!

I kväll på Kulan har vi haft möte inför superfriday med övernattning. Vi snackade om kvällen och om att det kommer att finnas möjlighet till att köpa tacos, se nån film och spela rockband!!!! WIIIIIIII  


Vi har även fortsatt med att fylla i trivselenkäterna, du vet när man får svara på frågor gällande Kulan. Har du inte redan gjort det så kom förbi och gör det då din röst är viktig!

Jo just det Ikea svängde förbi under kvällen med en del saker som Linda och Fredrik inskaffat till Kulan efter era önskemål så håll utkik nästa gång du är på Kulan  


 En chill kväll på Kulan helt enkelt.

 Vi ses snart igen, natti natti hälsar Jenny och Agnes  


Av Fritidsgården med multimediaprofil - 12 oktober 2010 15:51

Idag har vi haft "mitt i prick" teatern här på besök och dom framförde pjäsen "Var är ångerknappen" och ojojoj vad den var bra.


Så här tyckte Lilit: Jag tycker att den var bra och skådespelarna var grymma och vi lärde oss saker om hur man beter sig på nätet och alltid tänka en extra gång innan man skriver nåt dumt.


            


Tack alla underbara kids för idag!

Kram Jessica

Av Fritidsgården med multimediaprofil - 12 oktober 2010 11:49

Åhh nu sitter jag här och väntar spänt på att Linda och Fredrik ska komma tillbaka från IKEA. Undrar vad dom köpt för fint till oss.


Idag kommer även en teatergrupp hit och ska framföra en pjäs som heter "Var är ångerknappen"på eftermiddagen som handlar om hur man agerar på nätet. Och att elaka inlägg och kränkande behandling på nätet har ingen ångerknapp.

Superkul ska det bli iallafall att de kommer hit.


  

Kram Jessica


Av Fritidsgården med multimediaprofil - 11 oktober 2010 20:48

Kvällen har varit fylld med enkätifyllande ungdomar. David visar här var man ska gå när man är klar!!!

 

Du tar enkäten, viker ihop den och lägger den i brevlådan...

 

Sen var det en del posande på bilderna.

Denis looking fine!

 

Mahan skriver in sig...

 

Hanna som inte gillar att håret är uppsatt.

 

Agnes och Lina.....ja!

 

 

    

De två ordförandena David och Moa uppmanar alla New Yorkresande kids

att komma till Kulan klockan 18:00 på torsdag.  

Två teman för dagen, Film och spel:

Vi börjar med film:

Twilight, High School Musical och Harry Potter i all sin ära. Men när det kommer till riktigt bra ungdomsrullar så måste man tillbaka till 80-talet (allt enligt Fredrik)

För idag har kidsen kollat på klassikern Goonies eller som den fritt översattes till i Sverige - DÖDSKALLEGÄNGET!  


Sen in på spelen:

Grand theft auto, NHL 11 och Fifa 11 kanske är coola och bra, men men men, en Nintendo 8-bitar slår de flesta konsoler med hästlängder.

Super Mario Bros från 1986 rullar betydligt mer än Rock Band på Kulan just nu, och jag förstår dom. Det är ohyggligt beroendeframkallande. Jag måste hitta ett extraliv, jag måste bara få 3 pengar till för extr liv, jag måste klara Bowser...

Känslan är obeskrivlig när man klarar spelet och dödar Bowser på bana 8-4....

  


Ja jag vet, jag är född på 70-talet...

Ha nu en skön helg på er, så ses vi på måndag.


   ...jag hade någon bild som passar in i kväll.


Men så är det inte, jag (Fredrik) sitter just nu online och chattar för fullt med massa schyssta kids. Jag finns online mellan 16:00 - 21:30 varje torsdag.

Kulan är med i ett projekt som heter, Unga och Vuxnas digitala kommunikation.


Det går ut på att jag ska sitta och vara tillgänglig på bland annat Facebook och MSN.

Och det är jag ju. Om man känner för att att snacka med mig så kan ni adda mig på.


Facebook och MSN: fredrik_fritidsledare_kc@hotmail.se


Så det är därför Fredrik sitter och häckar på kontoret hela torsdagskvällen.


Och så den där bilden då. Ja söker man på random pic på google-bilder, så är det just Chuck Norris (varför inte) som dyker upp.

Så varsego och sov gott där ute.

Trots att det har varit en superlugn kväll har det ändå hänt massor av saker.

  

Michelle & Mimmi dansade...

  



...Nicolina bakade chokladbollar...

  

  

  

...David & Jonte spelade spel.


David var mäkta besviken över att vi inte kunde koppla in mikrofonen i mediarummet. Vi har tydligen köpt fel kablar. johan fixar nya under veckan, så härda ut.

Lotta var här och fotograferade hela kvällen och strax innan stängning fick vi besök av 5 st civilpoliser.


Tack för en lugn men trevlig kväll! // Linda & Johan



Vill du vara med i Himmel och helvete?

Det är ett musikteaterprojekt för dig som går på högstadiet eller gymnasiet.

Du som medverkat får:


  • göra egen musik eller komma med en musikidé
  • agera, spela och/eller sjunga i ett dramatiskt sammanhang
  • medverka i ca 6 föreställningar inför publik

  

Var hittar du oss?

Vi finns på Kulturen i Högsätra skola varje tisdag kl.16.30-18.00


Premiär?

Februari 2011 på Elverket!


Mer information

Linda Mallik, regi, tel:073-936 62 92, lindamallik@yahoo.se

Kalle kahnlund, producent, 073-079 30 57, kalle.kahnlund@lidingo.se

Presentation


Fritidsgården med multimediaprofil

Omröstning

Upplever Du att du har inflytande över Kulans verksamhet?
 Ja, massor.
 Ja, ganska mycket.
 Ja, ibland får man tycka till.
 Nja, inte så mycket.
 Nej, inte alls.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Superfriday 2011

NÄSTA:

27 maj
10 juni
17 juni
Kom ihåg att komma med tips om vad du vill göra dom kvällarna!!!

Gästbok

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards